sobota, 7 czerwca 2014

Ciasto jogurtowe z morelami



Morele to jedne z moich ulubionych letnich owoców. Nie opanowałam jeszcze sztuki smażenia konfitury morelowej, która nie traci koloru w czasie przechowywania (może ktoś ma na to sposoby). Za to uwielbiam morelowy kompot i wszelkie ciasta z morelami. Kwaskowe owoce łączę z czekoladowym spodem albo dodaję do ciasta drożdżowego razem z garstką jagód. Ponieważ na jagody trzeba jeszcze trochę poczekać upiekłam dziś ciasto jogurtowe z przepisu Doroty Świątkowskiej, autorki blogu Moje Wypieki. Ciasto jest banalnie proste i smaczne. Przypomina trochę ciasto z maślanką, które już się tutaj pojawiło. Różnica polega na tym, że do jego przygotowania używa się gęstego jogurtu.  Polecam do niedzielnej kawy albo na leniwy piknik!


Jogurtowe ciasto z morelami
(przepis pochodzi z książki Moje Wypieki i desery autorstwa Doroty Świątkowskiej)

500g mąki
2 łyżeczki sody oczyszczonej
600g jogurtu greckiego (używam jogurtu bałkańskiego Maluta)
160ml oleju 
220g cukru
1 duże jajko
sok i skórka z jednej cytryny
600g moreli

Wszystkie składniki ciasta powinny być w temperaturze pokojowej (żeby ciasto nie udało się z zakalcem). Mąkę wymieszałam z sodą oczyszczoną. Olej, cukier, sok i skórkę z cytryny umieściłam w osobnym naczyniu i dodałam jajko oraz jogurt. Na koniec dosypałam mąkę z sodą. Wszystkie mokre składniki połączyłam z mąką, tak że powstało gładkie ciasto. Wyłożyłam je do wysmarowanej masła foremki. Na wierzchu ułożyłam wypestkowane morele. Piekłam 1.5 godziny w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni do uzyskania suchego patyczka. Porcja ciasta jest wystarczająca do upieczenia ciasta w dużej foremce, jeśli jednak chcecie upiec w mniejszej czas pieczenia może być dłuższy. Ciasto jest bowiem dość wilgotne i trzeba je dobrze wysuszyć. Po przestudzeniu ciasto trzeba posypać cukrem pudrem. 
Smacznego



1 komentarz:

Dziękuję za wizytę na blogu i komentarze :)